Hoe kom ik hoger in Google?

Dit blog over webhosting voor website wordt momenteel niet bijgehouden.

Wil je weten hoe jouw website hoog op Google kan komen te staan? Ga dan naar Get Found Online en gebruik de gratis tips en informatieve artikelen om hoger in Google te komen met je website.

Als je geld wilt verdienen met je website,
ga dan naar Geld Verdienen Op Internet Forum, een forum over online geld verdienen

eigen website maken

dinsdag 2 maart 2010

Hoe website op internet zetten (uploaden) met FTP-programma?

Update 11 maart 2018: Helaas houd ik dit blog momenteel niet bij. In het kort: een website kan worden gepubliceerd (online gezet worden) met, bijvoorbeeld, een FTP programma. Ik adviseer Filezilla. Download deze gratis (Google 'download filezilla'). Vervolgens is het de bedoeling om met behulp van dit programma toegang te krijgen tot de server. Dat is, zeg maar, een supercomputer, waarop allerlei verschillende website'tjes geplaatst kunnen worden. Zo ook die van jou. Dus gebruik het FTP programma om verbinding te maken met jouw stukje ruimte op deze supercomputer. Dan kan je die ruimte opvullen met jouw website. De gegevens om toegang te krijgen tot de server (die supercomputer), heb je van je webhostingbedrijf ontvangen.

De gegevens staan hoogstwaarschijnlijk in één van hun mails. Anders kan je heel simpel een vraag mailen naar je webhost, waar deze gegevens te vinden zijn. Zodra je de inloggegevens hebt, start je het programma Filezilla, wat je hebt gedownload. Vul de gegevens in, in de bovenstaande vakjes; host, user, password. Het is van belang, om in elk vakje precies de juiste gegevens in te vullen. Lukt het niet? Mail dan (opnieuw) je webhost om te vragen wat er in de vakjes behoort te staan.

Nogmaals, deze gegevens vind je hoogstwaarschijnlijk in één van hun mails. Heb je toegang tot de server, dan laadt Filezilla allemaal mapjes (gewoon folders, net zoals op je PC). Het is dan de bedoeling om de map op jouw computer, waarin jouw website staat, naar de juiste locatie in Filezilla te slepen. Sleep jouw mapje niet zomaar ergens naartoe! Dit kan problemen geven. Aangezien het per webhost verschilt, waar het mapje met de website (de bestanden die samen je website vormen), moet komen te staan. Soms is dat in de public_html. Zeker niet altijd. Meestal hebben webhostingbedrijven daar artikelen over staan op hun website. Zodra de websitebestanden op de juiste positie staan, is het meestal zo, dat de website op dat moment online staat en voor het grote publiek zichtbaar is. Er zijn ook veel gemakkelijkere methodes om een website online te zetten:


  1. Via programma's als Cpanel en Directadmin (gebruik dan bijvoorbeeld WordPress als platform voor je website). Als je Cpanel of Directadmin gebruikt, is het publiceren van een site, slechts een kwestie van een aantal kliks. En enkele gegevens invullen. Zeer gemakkelijk op deze manier. Veel webhosts leveren Cpanel en Directadmin gratis bij een webhostingpakket;
  2. Wil je liever alles zo makkelijk mogelijk? Gebruik dan gewoon een sitebuilderpakket. Dan hoef je bijna niets te doen. Alleen de website vullen en indelen naar smaak. En op 'publiceren', 'publish' of een soortgelijke knop drukken. Zo staat je website snel online en heb je zelf de kennis hier niet voor nodig. Sitebuilders zijn doorgaans tegen lage kosten af te nemen bij een webhost. Kies hiervoor, wanneer je het liefst zo makkelijk en zo snel mogelijk een website op internet wilt zetten.

eigen website maken
Oude versie van dit artikel (gepubliceerd op 02-03-2010)
In dit artikel ga ik je laten zien hoe je je eigen website op internet kan plaatsen met een FTP-programma. Het FTP-programma dat ik in deze tutorial gebruik is FileZilla, omdat ik er goede ervaringen mee heb. Het is een gratis programma en je kan er de klus mee klaren.

Waarom moet je je website eigenlijk online zetten?
Als je de bestanden niet op de server zet, kan niemand je website bekijken, behalve jezelf.
De files staan namelijk nu nog op je eigen computer. Jij kan je eigen website bekijken, maar een internetgebruiker kan dat nog niet. Om je website wereldwijd toegankelijk te maken moet je met een tool, een FTP (file transfer tool) de HTML bestanden, PHP bestanden, afbeeldingen, foto's en andere bestanden de files van je computer naar je webruimte versturen. Daarom gebruiken we hiervoor een File Transfer Programma. Dit programma kan verbinding maken met de web server.

Om je website online te zetten moet je eerst webruimte hebben.
Als je nog geen webruimte hebt, bestel dan eerst wat webruimte.
Lees mijn artikel over het Beste(?) Webhostingpakket van Strato (Powerweb) en dan wordt alles duidelijk. Stel vragen, indien nodig.

Hieronder heb ik een video geplaatst waarin wordt uitgelegd hoe je een website kan uploaden met een FTP-programma. Bekijk deze video en plaats je website online met Filezilla.
Download Filezilla.

Tip: Begrijp je straks niet wat ik precies in de video bedoel en uitleg, twijfel dan niet en maak het jezelf makkelijk vandaag. Download dit simpele instructieboek en leer alles over het opzetten en online publiceren van een website.



Ik maak ook gebruik van Filezilla. Voor het uploaden van je website. Erg handig.


Nog geen webruimte voor je site? Plaats je webpagina's online met webruimte.

Als je nog vragen hebt, laat dan hieronder een reactie achter. Laat een reactie achter een deel je mening.

17 opmerkingen:

  1. hallo,

    Ik heb een website gemaakt maar als ik hem online zet dan zie ik als titel alleen staan index off als ik daarop klik dan zie ik men website wel maar die index of krijg ik niet weg wat doe ik verkeerd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo,

    Het wil niet echt lukken als ik de map open waar de bestanden instaan voor de website dan staan daar 3 mappen in maar geen public_html als ik de gewoone url intyp dan kom ik wel op men website maar als ik hem zoek op google blijft er index of staan in plaats van de website naam.Ik heb hem gemaakt met website x5.Wil dit nu zeggen dat er een map ontbreekt?Heb geprobeerd het te doen zoals in je filmpje.

    mvg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Anoniem,

    Bedankt voor uw reactie en het is goed dat u nogmaals contact opneemt. Blijft u alstublieft contact opnemen totdat het probleem is verholpen. Ik ga het duidelijker uitleggen.

    Als u uw FTP-programma opent en uw gebruikersnaam en wachtwoord invoert komt u als het goed is terecht in een / directory of public_html directory. Klik in ieder geval door totdat u in de hoofdmap van uw website bent. Hier staan uw website bestanden in. Nu is het noodzakelijk om in deze map in ieder geval een index.html bestanden te hebben.

    Is dat niet het geval, dan zal er inderdaad "index of/" worden vertoond i.p.v. uw website. Dat komt zoals ik in het filmpje zei doordat er geen index.html bestand aanwezig is. public_html is overigens niet hetzelfde als index.html - en index.html is altijd een bestand, nooit een map. Heeft u een index.html bestand online staan dat fungeert als uw homepage?

    U geeft aan dat u via Google nog niet op uw website kan komen, maar als u de URL van uw website intikt wél. Kunt u dit toelichten? Google is namelijk niet zo snel met het aanpassen van haar index. Voordat een wijziging zichtbaar is zijn we normaliter dagen-weken verder.

    Als uw website onder uw URL gewoon bereikbaar is, is er niets aan de hand. De melding "index of/" zal onder normale omstandigheden binnen 7-14 veranderen in de titel van uw website.

    Wat is uw reactie hier op?
    ----
    Voor de andere lezers, het filmpje van index of/ staat hier: http://webhosting-website.blogspot.com/2010/06/door-index-of-is-je-website-niet.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. beste,

    hoe moet ik op one men website op google zetten

    mvg

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Anoniem,
    Allereerst bedankt voor uw reactie. Uit uw reactie begrijp ik dat u een webhosting pakket heeft bestelt bij One.com. Nu wilt u weten hoe u uw website op Google kunt zetten. Eerst en vooral is het belangrijk om te weten dat dit los staat van uw hostingprovider. U kunt uw website het beste online zetten door ervoor te zorgen dat de URL van uw website (het webadres wat begint met 'www') op een andere website komt te staan. Mogelijkheid 1 is een forum bezoeken die bij het onderwerp van uw website aansluit, daar een account aan te maken, de link van uw website in de handtekening plaatsen en vervolgens actief geen meedoen met de discussies. Mogelijkheid 2 is op zoek gaan naar een webmaster waar u uw link mee kan ruilen. U plaats zijn link op uw website en in ruil daarvoor plaatst de webmaster uw link op zijn website. Mogelijkheid 2 is eigenlijk de beste. Die is het meest effectief. Ga naar Google en tik het onderwerp van uw website in. Ga nu de websites langs en vraag of zij een link met uw website willen ruilen. Op http://www.hiervindjealles.nl kunt u gratis, makkelijk en snel een link toevoegen (de link van uw website) zonder dat u een teruglink moet plaatsen. De spiders van Google zullen vervolgens uw link tegenkomen en uw website op Google plaatsen. Heeft u meer info nodig of weet u zo voldoende? Zijn er verder nog meer mensen die een vraag hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb homepage-ruimte gratis beschikbaar bij upc, alleen kan ik met geen mogelijkheid op hun server komen. Hoe kan iemand anders nu toch mijn homepage/website bekijken en eventueel reageren hierop ?

    Wie kan me hierbij helpen..??
    jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Jolanda,
    Ik wil je graag uitleggen hoe je de homepage bij UPC online kan zetten. Ik heb dit even moeten uitzoeken omdat ik zelf geen klant ben bij UPC. Het werkt als volgt. Surf naar de website upc.nl/UWGEBRUIKERSNAAM of members.upc.nl/UWGEBRUIKERSNAAM voer in plaats van "UWGEBRUIKERSNAAM" uw eigen gebruikersnaam in van UPC. Nu u de pagina bezoekt ziet u diverse instructies staan. Als het goed is ziet u nu uw gebruikersnaam, hostname en wachtwoord om toegang te krijgen tot de webserver van UPC, want de homepage moet inderdaad eerst op hun server gezet worden.

    Om de homepage naar de server te laden kun je het beste het FTP programma Filezilla downloaden (gratis).
    http://filezilla-project.org/download.php - Kies voor de bovenste link onder "windows".

    Nu open je het FTP programma Filezilla en voer je bovenaan de hostnaam in (waarschijnlijk www.upc.nl of members.upc.nl), gevolgd door je FTP gebruikersnaam en je wachtwoord in. Klik daarna op connect/verbinden.

    Verwijder het index.html bestand en sleep je homepage bestand naar de plek waar je het index.html bestand hebt verwijderd. Je vervangt ze dus met elkaar.

    Nu is je homepage zichtbaar. Let op: verander de naam van je homepage bestand in index.html met F2 (edit name), aangezien je browser de index.html file ziet als de beginpagina waar al je bezoekers binnenkomen.

    Als je wilt dat je bezoekers kunnen reageren op je website dan is het beter om een weblog te implementeren.

    Heb je nog vragen hierover?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. beste james


    hoe moet ik filmjes op men site zetten hep men site viia one.com gemaakt.


    mv sam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,

    Als ik FileZilla open en alles heb ingetikt v.w.b. login etc. dan zie ik nergen public_html staan, hoe kan dit?

    Ook wil ik weten welke code ik moet intikken b.v. ANSI, Unicode of iets anders, dat weet ik dus niet.
    Help me a.u.b.

    Groetjes,
    Frida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Ik gebruik het programma website x5.
    Hoe krijg ik rechtsonderin een emailadres gezet met zo'n envelopje ervoor. Ik heb eerder op een andere manier dit voor elkaar gekregen maar weet niet meer hoe het moet?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Anoniem,

    Bedankt voor je reactie.

    Ik ben helaas niet bekend met de website-software "website X5". Wat ik je wel kan vertellen is dat je in HTML met een simpele "mail-to" link een aanklikbare e-maillink kan maken waarop je bezoekers kunnen klikken om je een e-mail te sturen. Zie: http://www.handleidinghtml.nl/html/hyperlinks/hyperlinks09.html

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo,

    Mijn vriendin heeft een site gemaakt via haar IP. Nu kan alleen zijzelf de site zien. Er word haar steeds gezegd dat ze port 3306, 80, 21 en 22 moet openen en dat hij dan zou moeten werken. Dit werkt echter niet. Weet u wat we moeten doen?
    A.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. goededag,

    ik heb in photoshop een beginpagina gemaakt een underconstruction pagina zeg maar, deze heb ik html opgeslagen en de naam index gegeven. nu ik hem upload naar mijn html map op de sit dit doe ik met filezilla en mijn sit via internet bezoek krijg ik een soort van gif vierkantje te zien. als ik hem in 1 laag opsla op photoshop en via imageready opsla en op internet zet zie ik op mijn site een wit vlak en als ik het bestand php geef dan krijg ik de melding van forbidden. het is echt een simpele witte page met de tekst under construction en mij bedrijfsnaam?? wat doe ik fout. op internet wordt er erg weinig aandacht besteed aan welk type bestand en hoe deze gelinked kunnen worden op internet..

    hulp please??

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste James (?)
    Goede tutorial, alleen zie ik nog niet mijn site. Ik heb waarschijnlijk wel iets niet geod gedaan, ben eerst zelf wat gaan doen en heb daarbij waarschijnlijk al wat uit mijn directories gegooid of overschreven. Ik krijg, als ik mijn domeinnaam intyp nu 'Directory Listing Denied
    This Virtual Directory does not allow contents to be listed.' te zien. Kun je mij vertellen waar ik het verkeerd gedaan heb of heb je meer info nodig?
    Alast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik probeer mijn website te uploaden via filezilla. In de bestandsmap waar mijn website staat staan, naast de twee mapjes "images" en "css" het bestand index.html. Tenminste.... volgens de verkenner.
    Echter, als ik de bestandsmap open in filezilla zie ik alleen de mapjes "images" en "css" en krijg ik dus mijn website niet geupload.

    Waar ga ik fout....????????

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    groeten,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik wil mijn website online zetten met windows 7, vroeger kon dit met windows explorer in windows xp

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo,
    Bedankt voor de video.
    Echter krijg ik het eea niet voor elkaar.
    Wellicht kan je eens kijken op laurakroes.nl
    Ik kan geen wijs uit hetgeen ik dan krijg.
    Alvast bedankt voor je reactie!
    Met vriendelijke groet,

    Joyce de Heer

    BeantwoordenVerwijderen

Type hier alstublieft uw vraag of reactie in ...